понеділок, 7 березня 2016 р.

Конкурс фахової майстерності по професії „ лаборант хіміко- бактеріологічного аналізу 3–го розряду''

УКРАЇНА
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
 ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ПЛУЖНЕНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

Конкурс

фахової майстерності
по професії
„ лаборант хіміко-
бактеріологічного аналізу
 3 –го  розряду''








ІЗЯСЛАВ – 2013РІК


ПОЛОЖЕННЯ
про умови проведення конкурсу фахової майстерності професії
 „ Лаборант хіміко - бактеріологічного аналізу 3-го розряду" у Плужненьському професійному аграрному ліцеї


1.Загальні положення:
Конкурс проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки та майстерності, розвитку творчої активності учнів, поглиблення та удосконалення знань з технології виконання лабораторних дослідів, сучасного обладнання, інвентаря, освоєння учнями сучасних методів праці. Конкурс сприятиме підготовці учнів до максимальної реалізації своїх знань, умінь і професійних навичок.

У конкурсі на найкращого з професії „Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу 3 розряду", який проводиться у два етапи ( теоретичний і практичний), беруть участь учні 2-го курсу з числа учнів з середнім балом успішності із спецпідготовки вище 7.0.

2. Порядок проведення конкурсу:
Програма конкурсу передбачає:
-    виконання теоретичного завдання з професійно - теоретичної підготовки.
-    виконання практичного завдання.

Теоретичний тур полягає в перевірці теоретичних знань з професії і виконується письмово всіма учасниками одночасно.

Час виконання на теоретичне завдання 2 год.
5 учасників, які набрали найбільшу кількість балів, допускаються до практичного туру.

Робота по виконанню практичного завдання проводиться в навчальній лабораторії.

Учасники отримують конкурсне завдання і забезпечуються робочим місцем.

Умови
Проведення ліцейного конкурсу фахової майстерності серед учнів Плужненського професійного аграрного ліцею за професією „ Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу 3-го розряду"

1.   Конкурс проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки та розвитку творчих здібностей учнівської молоді поповнення і поглиблення знань з професії „ Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу 3-го розряду" , освоєння учнями сучасних високопродуктивних методів праці.

2.   Конкурс фахової майстерності проводиться в Плужненському професійному аграрному ліцеї м. Ізяслав.

3.   В конкурсі беруть участь учні, які мають бал успішності не нижче 7 балів. Учасники конкурсу повинні мати при собі спецодяг і взуття.

4.   Учасники конкурсу повинні суворо дотримуватись вимог, умов конкурсу, норм і правил з техніки безпеки, виконувати рішення оргкомітету і журі:
- демонструвати професійну майстерність і грунтові теоретичні знання , виявляти творчість у проведенні дослідів, організації робочого місця;
- бережливість, високу культуру праці і поведінки , санітарії та гігієни;
- застосовувати на практиці виробничий досвід.

5.Конкурс фахової майстерності включає теоретичне та практичне завдання на рівні лаборанта 3-го розряду.

6.Теоретичне завдання виконується письмово в обсязі трьох питань з курсу  „ Спецтехнологія "і „Мікробіологія”

 Кожне з питань оцінюється за 12-ти бальною системою. Час виконання теоретичного завдання - 1 година.

Зниження балів з кожного із завдань проводиться за:

1.Зовнішній вигляд учасника                                                                3-6 балів
а) за відсутність повного комплекту  -                                                1-3 бали
б) за відсутність відповідного взуття -                                                    1 бал
в) за порушення правил особистої гігієни -                                           1-3 бали

2. Організація робочого місця в процесі роботи:                                10 балів
а)  неправильна підготовка робочого місця -                                           2 бали
б)  неправильне використання посуду, інвентарю та інструментів за призначенням -                                                                                              2 бали
в)  несвоєчасне прибирання робочого місця -                                              1 бал
г)   недотримання правил безпечних умов праці -                                  5 балів

3.Виконання завдання   -                                                                         10 балів
а)  за порушення послідовності                                                                  4 бали
б)  за нечіткість                                                                                              1 бал
в)   за неправильне використання посуду                                                  4 бали
г)   за неправильність в розрахунках -                                                          1 бал

4.3а прострочений час понад встановлену норму при виконанні
завдання –                                                                                                       2 бали

5. Оцінює конкурсні роботи підводить підсумки та визначає переможців журі конкурсу.

Учасники конкурсу, які не виконали умов конкурсу, допустили грубі порушення техніки безпеки, дисципліни, за рішенням журі з участі в конкурсі знімаються

6.  Для переможців конкурсу встановлюється три призових місця.
Переможці конкурсу які зайняли призові місця будуть брати участь в обласному конкурсі.

Спостереження за виконанням роботи здійснюється лише членами журі.
Під час проведення конкурсу забороняється втручання членам журі в роботу учнів.

Якість виконання робіт оцінює журі. Час на виконання завдання визначає
оргкомітет згідно нормам часу.
Учасники конкурсу самостійно виконують завдання , не заважають іншим дотримуються правил охорони праці.








1. Зміст теоретичного і практичного завдання:
Теоретичний тур включає 12 питань з предметів „ Спецтехнологія " і „Мікробіологія " , які поділяються на 4 варіанти .
За кожну відповідь учасники отримують 12 балів . Максимальна кількість балів за теоретичний тур 36 балів.
Практичне  завдання  включає :
1. Приготування поживних середовищ.
2. Посів культур мікроорганізмів.
3. Приготування мазків .
Для  виконання  кожного    завдання  відводиться  по   2   годині.    Перед  початком практичної    частини      проводиться   інструктаж    по   охороні   праці .   Учасникам необхідно  мати при собі спецодяг.
Оцінка   конкурсного     практичного     завдання     визначається   журі конкурсу     за багатобальною   системою .
Система оцінювання роботи учасників  конкурсу:
1.Зовнішній вигляд учасника -                                                               10 балів
а)  наявність повного комплекту спецодягу  -                                        3 бали
б)  наявність відповідного взуття -                                                          2 бали
в) особиста гігієна учасників -                                                                   5 балів
2. Організація робочого місця в процесі роботи -                               12 балів
а) підготовка робочого місця -                                                                   2 бали
б) використання посуду, інструментів за призначенням -                   3 бали
в) своєчасне прибирання робочих місць в процесі роботи  -                 3 бали
г)  дотримання безпечних умов праці -                                                    4 бали
3. Виконання завдання                                                                             28 балів
а) дотримання послідовності виконання завдання -                            5 балів
б) чіткість виконання -                                                                               5 балів
в) якість виконання -                                                                                   5 балів
г) правильність виконання завдання -                                                    13 балів
При дотриманні умов конкурсу учасники набирають максимальну кількість балів -50 балів .


ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ТЕОРЕТИЧНОЇ ЧАСТИНИ КОНКУРСУ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ З ПРОФЕСІЇ „ ЛАБОРАНТ ХІМІКО – БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ 3-  ГО РОЗРЯДУ ” НА 2013 – 2014 Н.Р.


1 - ИЙ   ВАРІАНТ

1. Будова та правила роботи з мікроскопом.
2. Визначення фізичних характеристик води (смак, колір, запах).
3. Види бродіння.

2- ИЙ   ВАРІАНТ

1. Основні методи фізико-хімічних досліджень.
2. Правила приготування бактеріальних препаратів.
3. Ферменти мікроорганізмів.


3 - ІЙ   ВАРІАНТ

1. Методи відбору проб з різних джерел.
2. Методи забарвлення мікропрепаратів.
3. Інфекція та імунітет.

4 - ИЙ   ВАРІАНТ

1. Посів і культивування мікроорганізмів.
2. Методи визначення бактерій групи кишечної палички.
3. Форми і розміри бактерій.


ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ КОНКУРСУ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ З ПРОФЕСІЇ „ ЛАБОРАНТ ХІМІКО – БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ 3-ГО РОЗРЯДУ ” НА 2013 – 2014 Н.Р.
ЗАВДАННЯ І.
1. Приготувати м’ясну воду.
2. Здійснити посів культур мікроорганізмів на тверде поживне середовище.
3. Приготувати мазок „роздавлена крапля”.
ЗАВДАННЯ ІІ.
1. Приготувати м’ясо - пептонний бульйон.
2. Здійснити посів культур мікроорганізмів на рідке поживне середовище.
3. Приготувати мазок „висяча крапля”.
ЗАВДАННЯ ІІІ.
1. Приготувати м’ясо - пептонний агар.
2. Здійснити посів культур мікроорганізмів з пробірки в пробірку.
3. Приготувати „мазок-відбиток”.
ЗАВДАННЯ ІV.
1. Приготувати рибний агар.
2. Здійснити посів культур мікроорганізмів з пробірки в чашки Петрі.
3. Приготувати фіксований мазок.
ЗАВДАННЯ V.
1. Приготувати картопляний агар.
2. Здійснити посів культур мікроорганізмів на скошений агар.
3. Приготувати мазок „роздавлена крапля”.
СКЛАД  ЖУРІ:
КРОЦЮК ВАСИЛЬ МИКОЛАЙЛВИЧ – ВИКЛАДАЧ СПЕЦДИСЦИПЛІН
ПАЛИГА ВАСИЛЬ ПЕТРОВИЧ – СТАРШИЙ  МАЙСТЕР
ДЕМЯНЧУК ЛЮДМИЛА ІВАНІВНА – МАЙСТЕР ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
ЯКИМЧУК МИРОСЛАВА МИХАЙЛІВНА - МАЙСТЕР ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Конкурс фахової майстерності з професії «Лаборант хіміко – бактеріологічного аналізу 3-го розряду» проводився в Плужненському професійному аграрному ліцеї з 03.02.2014р. по 05.02.2014р.
 

Учні приймають участь в конкурсі фахової майстерності теоретичної частини з професії «Лаборант хіміко – бактеріологічного аналізу 3-го розряду» для виявлення переможців для участі в другому турі в практичній частині



ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ З  ПРОФЕСІЇ  „ЛАБОРАНТ ХІМІКО – БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ 3 – ГО РОЗРЯДУ”.

З ТЕОРЕТИЧНОГО ЗАВДАННЯ ЗАЙНЯЛИ:


1 МІСЦЕДем’янчук Наталія – 31 балів

2 МІСЦЕБарна Вікторія- 29 балів
                     Шпортун Павло – 29 балів
                     Яковишин Олексій – 29 балів

3 МІСЦЕВаривода Ігор – 28 балів

ПЕРЕМОЖЦІ КОНКУРСУ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
З ТЕОРЕТИЧНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ З ПРОФЕСІЇ «ЛАБОРАНТ ХІМІКО – БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ 3-ГО РОЗРЯДУ»


 На фото зліва на право: Шпортун Павло Миколайович, Дем’янчук Наталія Миколаївна, Яковишин Олексій Олександрович, Барна Вікторія Михайлівна, Варивода Ігор Ігорович

ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ З  ПРОФЕСІЇ  „ЛАБОРАНТ ХІМІКО – БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ 3 – ГО РОЗРЯДУ”.

З ПРАКТИЧНОГО ЗАВДАННЯ ЗАЙНЯЛИ:


1 МІСЦЕДем’янчук Наталія – 48  балів
                     Варивода Ігор – 48 балів
2 МІСЦЕШпортун Павло – 47 балів
3 МІСЦЕ  Яковишин Олексій – 46 балів
                    Барна Вікторія- 46  балів
Загальна кількість балів за теоретичне і практичне завдання:
1 місце -  Дем’янчук Наталія  – 79 балів
2 місце -  Варивода  Ігор – 76 балів
                 Шпортун Павло – 76 балів
3 місце -  Барна Вікторія – 75 балів
                      Яковишин Олексій – 75 балів

 
Учень Яковишин Олексій виконує практичне завдання «Приготування м’ясної води»





                     



Учень Шпортун Павло  виконує практичне завдання «Посів мікроорганізмів на рідке поживне середовище»








Учень Варивода Ігор  виконує практичне завдання «Посів мікроорганізмів на рідке поживне середовище і вирощування їх в термостаті»








Учениця Дем’янчук Наталія   виконує практичне завдання «Вивчення за допомогою мікроскопа морфології бактерій дріжджів і мікроскопічних грибів»









Учениця Барна Вікторія   виконує практичне завдання «Приготування фіксованого мазка»










 Склад журі, які оцінювали конкур фахової майстерності з професії «Лаборант хіміко – бактеріологічного аналізу 3-го розряду»

Немає коментарів:

Дописати коментар