понеділок, 7 березня 2016 р.

Профорієнтаційна робота



Плужненський  професійний аграрний  ліцей





  
Лаборант хіміко – бактеріологічного аналізу



Ізяслав 2014р.





Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу — це не лише носій певної кількості знань, він повинен активно, самостійно і творчо діяти в різних виробничих ситуаціях. Саме тому вміння приймати відповідні рішення з необхідним ступенем ризику визначає рівень кваліфікації фахівця.

Питання стандартизації та якості сільськогосподарської продукції має дуже важливе значення.  Сучасна підготовка лаборантів хіміко-бактеріологічного аналізу потребує від них знань не лише щодо досліджен­ня м’яса та інших продуктів забою сільськогосподарських тварин, а також дослідження молока, молочних продуктів, яєць, риби та рибних продуктів, меду, тваринної сировини.
Адже тільки якісна продукція може бути випу­щена в реалізацію. Визначаючи харчову придатність продуктів, слід здій­снювати передзабійну та післязабійну діагностику хвороб тварин, досліджувати якість м'яса, молока, риби, яєць і виробів з них з використанням мікробіологічних, гістологічних, фізичних, хімічних та інших методів лабораторних аналізів.
Завдяки роботі хіміко-бактеріологічних лабораторій забез­печується плановий контроль за якістю води і кормів у тваринництві. Це дає можливість на науковому ґрунті здійснювати кормовиробництво, годів­лю й утримання тварин, запобігати їхнім захворюванням. Для зниження за­трат кормів на одиницю продукції виникає необхідність контролю повноцін­ності годівлі жуйних тварин не менш як по 25 показниках поживності речо­вин, свиней — не менш як 34 і птахів — до 70.
Нині спеціалісти контролюють потреби тварин у сухій речовині, рівні обмінної енергії, наявності сирого і перетравного протеїну, білка, амінокислот, жиру, основних жирних ки­слот, цукру, крохмалю, клітковини, кількості золи, макро- і мікроелементів, вітамінів, у цукро-протеїновому, енерго-протеїновому, цукро-крохмальному, кальцієво-фосфорному, калієво-натрієвому, лужно-кислому відношеннях. Знання хімічного складу всіх компонентів раціону є основою збалансованої го­дівлі тварин. Склад і поживність кормів у різних ґрунтово-кліматичних зо­нах залежно від виду і сорту рослин, фази вегетації, засобів збирання, зберігання, технології приготування до згодовування й інших чинників навколиш­нього середовища значно коливаються. Відхилення від середніх показників трапляється не лише за енергетичною поживністю кормів, а й за вмістом у них протеїну, цукру, клітковини, макро- і мікроелементів, вітамінів і особ­ливо каротину.
Важливу роль у лабораторних дослідженнях відіграють точність і дос­товірність результатів дослідження, знань і умінь лаборантів хіміко-бакте-ріологічного аналізу. Наприклад, наявність каротину в сироватці крові корів визначають спектрофотометрируванням. Правильне використання цього методу дасть точні результати про наявність каротину в сироватці крові корів. За неправильного визначення вмісту каротину не будуть внесені відпо­відні заміни в раціон годівлі корів, завчасно не введуть в їхній організм каро­тин, що призведе до зниження продуктивності тварин і виникнення захво­рювання.
ІСТОРІЯ ПРОФЕСІЇ

      У 1985 році створено професію „Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу; обліковець молока, кухар” на замовлення управління сільського господарства Ізяславського району. У 2010 році доповнили професію лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу спеціальністю оператор з ветеринарного оброблення тварин.
За період існування професії було випущено 550 висококваліфікованих робітників, які на даний час працюють на підприємствах: маслозаводах, м’ясокомбінатах, пунктах збору молока, реалбазах, лабораторіях ветсанекспертизи, водоканалах, насіннєвих станціях, рибгоспах, хлібзаводах, плодово-овочевих заводах і т.д.  
Мета – забезпечення підготовки висококваліфікованих спеціалістів для сільського господарства.          
               Професійна підготовка учнів і слухачів здійснюється закладом згідно нормативно-правових актів, які обумовлюють роботу професійно-технічних навчальних закладів в Україні.
               Слід зазначити, що підготовка по професії проводиться у відповідності з новими Державними стандартами професійно-технічної освіти.
Увесь процес професійної підготовки поділяється на такі етапи:
Теоретичні заняття – включають вивчення навчальних предметів для оволодіння теоретичною основою майбутньої професії. На цих заняттях учні знайомляться з властивостями матеріалів для проведення  хіміко-бактеріологічних аналізів. Особлива увага приділяється вивченню предметам „Техніка лабораторних робіт”, „Мікробіологія”  і „Спецтехнологія” .    Заняття проводяться у відповідних спеціалізованих кабінетах: Спецтехнології, Інформаційних технологій, Електротехніки та ін.
         Лабораторно-практичні роботи – дають можливість учням і слухачам ліцею познайомитись і дослідити під керівництвом викладачів з професійне обладнання, матеріали, як говориться, власними руками.
                   Для проведення таких занять в закладі створені відповідні лабораторії:  «Хіміко-бактеріологічного аналізу», «Ветеринарної обробки тварин» та ін.
                 Лабораторно-практичні роботи являються підготовчою ланкою до наступного етапу професійної підготовки – виробничого навчання.

Виробниче навчання – це процес отримання учнями і слухачами під керівництвом майстрів виробничого навчання первинних професійних умінь і
навичок у відповідності з вимогами кваліфікаційних характеристик.
 Для кращої підготовки випускників практикуємо проведення екскурсій на підприємства. Також частину програми виробничого навчання учні виконують безпосередньо на виробництві.
  

  Виробнича практика на підприємстві  – завершальний етап професійної підготовки де учні застосовують свої знання і вміння в умовах конкретного підприємства чи господарства.
       Дуже часто учні, які під час проходження практики зарекомендували себе як справжніми фахівцями, залишаються працювати в цих підприємствах після закінчення навчання ліцей.
 Вся навчальна та практична робота проводиться у кабінетах спецтехнології, техніки лабораторних робіт, інформаційних технологій, лабораторії хіміко-бактеріологічного аналізу. Робота викладацького складу  спрямована на подальше вдосконалення матеріальної бази, використання сучасних методів навчання, пошук нових форм організації роботи учнів.
Викладацький склад: Борщ Г. О., Бортник Г.І., постійно вдосконалюють форми і методи навчального процесу.
Викладачі удосконалюють знання учнів з хіміко-бактеріологічного аналізу, мікробіології, спецтехнології, електротехніки, основ галузевої економіки і підприємництва, основ правових знань.


Кадрове забезпечення:
Борщ Ганна Олександрівна – викладач загальнотехнічних дисциплін
       У 1995 році закінчила Херсонський державний педагогічний інститут імені Н.К. Крупської. У 2008 році пройшла курси підвищення кваліфікації викладачів загальнотехнічних дисциплін  при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників Хмельницької області. Працює в ліцеї з 1995 року. Має кваліфікацію викладач „спеціаліст І категорії”. Викладає такі предмети: електротехніка, інформаційні технології, правила дорожнього руху, охорона праці.
Майстрами виробничого навчання  Кроцюком В.М., Дем’янчук Л.І. Якимчук М.М. особлива увага приділяється учням з питань порядку відбирання і оформлення проб, основних властивостей матеріалів, сировини і напівфабрикатів, які підлягають аналізу, призначення лабораторного устаткування і правил поводження з ними. Практично досліджують хіміко-бактеріологічний аналіз води, харчових продуктів, сировини, напівфабрикатів, та іншої продукції, що виробляється в галузях сільського господарства та промисловості.

Кроцюк Василь Миколайович – майстер виробничого навчання та викладач спецдисциплін
У 2004 році закінчив Тернопільський педагогічний національний університет імені Володимира Гнатюка по спеціальності вчитель біології, хімії, валеології, основ екології. У 2008 році пройшов курси підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників Хмельницької області. У 2010 році пройшов навчання і стажування у КП „Ізяславводоканал» по професії «Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу». В ліцеї працює з 2004 року.
Має кваліфікацію майстер виробничого навчання „спеціаліст ІІ категорії.

Демянчук   Людмила Іванівна – майстер виробничого навчання
У 1988 році закінчила Мирогощанський радгосп-технікум по спеціальності “Агрономія”, У 2006 році пройшла курси підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників Хмельницької області. У 2010 році пройшла навчання і стажування у ТОВ „Євгеній” по професії „Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу”. В ліцеї працює з 2003року.
Має кваліфікацію майстер виробничого навчання „спеціаліст ІІ категорії”.

Якимчук Мирослава Михайлівна – майстер виробничого навчання
       У 1977 році закінчила Новочорторійський радгосп-технікум по професії “Ветеринар”. У 2006 році пройшла курси підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників Хмельницької області.  У 2008 році пройшла навчання і стажування у  Ізяславській районній лікарні ветеринарної медицини по професії „Оператор з ветеринарного оброблення тварин”. В ліцеї працює з 2007 року.
 Має кваліфікацію майстер виробничого навчання „спеціаліст”.
Матеріально-технічна база
         Кабінети: хіміко-бактеріологічного аналізу; основ фармакології та анатомії тварин, спецтехнології, електротехніки
Лабораторії: хіміко-бактеріологічного аналізу; ветеринарного оброблення тварин.
 Обладнання і матеріали:  лабораторні столи, термостати, сушильні шафи, мікроскопи, дистилятор, лабораторний посуд, станки для тварин, інструменти для ветеринарного оброблення
тварин, хімічні реактиви, луги, кислоти, солі, матеріали для приготування дезинфікуючих розчинів, матеріали для  проведення вакцинації тварин, мікроскопи, дистилятор, сушильні шафи, штативи Бунзена, бюретки, комплекти лабораторного посуду, ТЗН, кодоскоп, епіпроектор, підручники по предметах і потемні папки. Комплект інструкційно-технологічних карт для проведення лабораторно-практичних занять. Плакати по спецпредметах , схеми, творчі роботи учнів , учнівські реферати.
Дуже цікаво проходять конкурси фахової майстерності із застосуванням інтерактивних методів навчання, предметні тижні по професії.
Конкурс проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки та майстерності, розвитку творчої активності учнів, поглиблення
та удосконалення знань з технології виконання лабораторних дослідів, сучасного обладнання, інвентаря, освоєння учнями сучасних методів праці. Конкурс сприятиме підготовці учнів до максимальної реалізації своїх знань, умінь і професійних навичок. Конкурс проводиться з метою підвищення рівня професійної підготовки та розвитку творчих здібностей учнівської молоді поповнення і поглиблення знань з професії „ Лаборант ХБА" , освоєння учнями сучасних високопродуктивних методів праці.
Конкурс фахової майстерності проводиться в Плужненському професійному аграрному ліцеї м. Ізяслав.
В конкурсі беруть участь учні, які мають бал успішності не нижче 10 балів. Учасники конкурсу повинні мати при собі спецодяг і взуття.
         Учасники конкурсу повинні суворо дотримуватись вимог, умов конкурсу, норм і правил з техніки безпеки, виконувати рішення оргкомітету і журі:
- демонструвати професійну майстерність і грунтові теоретичні знання , виявляти творчість у проведенні дослідів, організації робочого місця;
- бережливість, високу культуру праці і поведінки , санітарії та гігієни;
- застосовувати на практиці виробничий досвід.
Конкурс фахової майстерності включає теоретичне та практичне завдання на рівні лаборанта 2-3 розряду.
Теоретичне завдання виконується письмово в обсязі трьох питань з курсу „Техніка лабораторних робіт ", „Мікробіологія” і „ Спецтехнологія ".
НАШЕ ДОЗВІЛЛЯ
   
Якщо людина чимось захоплюється в житті, плекає мрію, до чогось прагне, то й життя для неї не буде буденним, і вона стане творцем, а не лише спостерігачем.         В нашому ліцеї учні можуть не лише вдосконалити свій талант і майстерність, а й вийти на вищу щаблину свого розвитку.
          В нас проводяться різні тематичні вечори, спортивні змагання, кожного тижня вечори відпочинку.
        
         Весело відбуваються  КВН між групами, конкурси „А ну-мо, хлопці” і „Міс ліцею”.
В ліцеї працюють гуртки: предметні, технічної та художньої творчості, за інтересами, спортивні секції.
  
Спортивне життя ліцею
В ліцеї організована спортивно-масова робота. На початку навчального року обов’язково проводиться спортивно-оздоровче свято. В ньому приймають участь не тільки учні, а й працівники ліцею. Мета такого заходу – це залучення учнів в спортивні секції, пропагування здорового способу життя.
Учні ліцею займаються в футбольних секціях, гуртках волейболу, баскетболу, тенісу. Вони мають змогу займатися легкою атлетикою та гирьовим спортом.
В ліцеї проводяться змагання між групами на першість по волейболу, баскетболу, мініфутболу, шахах, тенісу та інше.
Кожного року проводяться обласні змагання, де наші учні приймають участь і виборюють призові місця.
На території нашого навчального закладу розташований гуртожиток в якому проживає 200 учнів. Він має три поверхи, з вікон якого видно чудовий пейзаж.
Кожен поверх має своє призначення. Другий і третій поверх займають кімнати у яких проживають учні. На першому поверсі розташовані кімнати вихователів, вахтера, кімната відпочинку та побутові приміщення.
В гуртожитку щовечора о 2100 вихователі проводять лінійку, на якій розглядаються питання по виховній роботі, поведінка, санітарна гігієна, а також проводяться урочисті вечори до дня іменинника. Щосереди проводиться санітарний день на якому учні займаються самообслуговуванням: прибирають в себе в кімнатах, миють коридор, витирають пил на вікнах, підливають вазони і т.д. Кожного вечора о 2000   всі учні переглядають випуск новин. В гуртожитку проводяться вечори відпочинку та дискотеки. На другому поверсі знаходиться спортивний зал, завдяки якому учні мають змогу займатися після занять. Також на другому поверсі є бібліотека і великий читальний зал. Ось таке цікаве життя в нашому гуртожитку.


ЛАСКАВО ПРОСИМО

Зарахування в ліцей проводиться на основі співбесіди та за даними документа про освіту.
Перелік документів, які подають при вступі в ліцей:
-         документ про освіту в оригіналі;
-         медична довідка за формою 086-У;
-         медична довідка за формою 063-У;
-         6 кольорових фотокарток розміром 3х4;
-         ідентифікаційний код ( копія );
-         свідоцтво про народження або паспорт ( копія );
-         документи, що підтверджують пільги.
Наша адреса:
    30300 м.Ізяслав, вул.Шевченка 139(колишня військова частина)
 тел. 4-13-45                              
                                       

















Немає коментарів:

Дописати коментар